“Pokochaj olej rzepakowy”. Ser w ziołowej marynacie.

22 maja 2016, 19:19 | Bezglutenowe Kuchnia Przystawki Wegetariańskie | 14
“Pokochaj olej rzepakowy”. Ser w ziołowej marynacie.

Ser w ziołowej marynacie to wymarzona przekąska na wszelkie większe i mniejsze spotkania w gronie rodziny i przyjaciół. Olej rzepakowy z dodatkiem świeżego tymianku, oregano, czosnku i suszonych pomidorów będzie doskonałym tłem dla wyrazistego smaku sera. To również danie, które cieszy oko i jest ozdobą każdego stołu. Bardzo prosta i niebywale smaczna przekąska doskonale się sprawdza jako dodatek do wszelkich sałatek. Wystarczy umyć kilka liści sałaty, dodać pokrojone pomidory lub inne ulubione warzywa, dodać ser, 2-3 łyżki marynaty i gotowe. Ale marynowanym serem możesz też podkręcić smak wszelkich zup kremów. Ja dodaję go do kremu z marchewki i batatów, sprawdzi się też w zupie z porów, z selera. Marynowany ser często kładę na gorącej jeszcze, dopiero co upieczonej domowej pizzy, doskonale współgra z grillowanym kurczakiem lub jako nadzienie do faszerowanej cukinii. Wystarczy sobie tylko przygotować wcześniej słoik lub dwa sera w marynacie, dobrać do niej ulubione zioła i dodatki i otworzyć się na nowe kulinarne doznania.

ser-w-ziolowej-marynacie-pokochaj-olej-rzepakowy01

ser-w-ziolowej-marynacie-pokochaj-olej-rzepakowy06

Czy tłuszcz może być pożyteczny?

Do niedawna słowo „tłuszcz” miało w naszej świadomości jedynie pejoratywne odniesienia. Tłuszczu należało się wystrzegać za wszelką cenę. Dziś wiemy, że tłuszcze w naszej diecie mogą być pożyteczne. Spotykamy je w orzechach, nasionach dyni czy słonecznika, w rybach, awokado i oczywiście w olejach. Codzienna dieta dorosłego człowieka powinna dostarczać organizmowi energii w tym do 30-35% tłuszczów w różnej postaci. Ale trzeba przy tym pamiętać, że zbyt duża ilość tłuszczów sprzyja nadwadze i chorobom krążenia. Dlatego tak bacznie przyglądamy się tłuszczom w naszej diecie i wiemy doskonale, że dzielą się na nasycone oraz nienasycone. Kwasy tłuszczowe nasycone pochodzą głównie z tłuszczów zwierzęcych. W nadmiarze wpływają niekorzystnie na nasze zdrowie, gdyż zwiększają stężenie cholesterolu we krwi. Wartościowe dla naszego organizmu są natomiast nienasycone kwasy tłuszczowe i to one powinny w 20-25% być źródłem naszej codziennej energii dostarczanej organizmowi z pożywieniem. Kwasy tłuszczowe nienasycone dzielimy na jedno- i wielonienasycone. Do tej drugiej grupy zaliczają się kwasy Omega-6 i Omega-3 i to one są szczególnie dla nas cenne. Wśród nich wyróżniamy kwasy ALA i LA, które są niezbędne dla właściwego rozwoju i funkcjonowania organizmu, ale także pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Ważna jest nie tylko ilość spożywanych przez nas nienasyconych kwasów tłuszczowych w codziennej diecie, ale też ich proporcja. Stosunek Omega-6 do Omega-3 powinien wynosić 2:1 i ten właśnie warunek spełnia olej rzepakowy.

ser-w-ziolowej-marynacie-pokochaj-olej-rzepakowy02

Ser w ziołowej marynacie

400 g sera typu feta

2 ząbki czosnku

3 gałązki tymianku

kilka listków świeżej bazylii

12 suszonych pomidorów bez zalewy

pół litra oleju rzepakowego

  1. Słoik wyparzyć i dokładnie osuszyć.
  2. Ser pokroić w kostkę.
  3. W słoiku ułożyć kostki sera, przekładając je pomidorami, czosnkiem i ziołami.
  4. Zalać olejem, zamknąć i odstawić na 2 dni do lodówki.
  5. Wykorzystywać jako samodzielną przekąskę bądź dodatek do sałatek, zup lub pieczonego drobiu.

ser-w-ziolowej-marynacie-pokochaj-olej-rzepakowy03

ser-w-ziolowej-marynacie-pokochaj-olej-rzepakowy04

ENJOY_pasek_2

Beata Lipov

Ponoć mówią, że jestem najbardziej zakręconą 40-to latką w Polsce. Tysiąc pomysłów na minutę to moja specjalność. Gotuję, prowadzę warsztaty, biegam, wyciskam poty na siłowni, piszę książki, spotykam się z czytelnikami, motywuję dziewczyny takie jak Ty do dbania o siebie i zdrowszego, piękniejszego życia. Lawendowy Dom to także Twój dom.

Zapraszam
Beata Lipov

Komentarze

14 odpowiedzi na ““Pokochaj olej rzepakowy”. Ser w ziołowej marynacie.”

  1. Hanna Łamińska napisał(a):

    wyjeżdżam na krótko – 1,5 dnia, bo w piatek pracuję, ale będę się jutro bujać na hamaku pod świerkiem….taaa raczej biegać za dzieciarnią :-)

  2. Beata Madajka napisał(a):

    trzeba wypróbować :) ale to po weekendzie bo póki co pakuję walizki :)

  3. Katarzyna Konior napisał(a):

    Zostaję, teoretycznie, mieliśmy sądzić drzewka, ale będziemy to robić jesienią. Z racji Dnia Matki pewnie będziemy u jednej z mam, a do drugiej pojedziemy również w drugiej sprawie – urodzinowej ;-)

  4. Sabina Bartosińska napisał(a):

    Ja robiłam taki z rozmarynem lub ziołami prowansalskimi
    Miał być dziś grill ale chyba skończy się na podwieczorku z okazji Dnia Matki

  5. Fooder napisał(a):

    Pyszności!!!

  6. Joasia napisał(a):

    Jak długo można go przechowywać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *